Pavasarį automobilių sporto entuziastus pakvies tradicinis ralis „Viekšniai 2020“

Prasidėję metai automobilių sporto gerbėjams kol kas nesuteikia galimybių stebėti rimtų lenktynių Lietuvoje ar kaimyninėse šalyse. Nepalankūs orai privertė atšaukti planuotą žiemos ralį Utenoje, neįvyks ir į Lietuvos automobilių sporto federacijos kalendorių įtrauktos varžybos Latvijoje.

Maža to, realių varžybų laukimo nuotaikas sudrumstė ir kilusi sumaištis tarp pagrindinių ralio lenktynių organizatorių ir šalies ralio sprinto čempionate ketinančių dalyvauti sportininkų. „Sprinteriai“, kurie paprastai varžosi kiek silpnesne ir pigesne technika, nenori dalyvauti pagrindinėse šalies ralio lenktynėse, jei jie į trasas bus išleidžiami tada, kai pagrindinė varžybų dalis greičio ruožus jau bus įveikusi. Žinant mūsų žvyrkelių dangas, suprantama, kad startuoti, kai galingą techniką vairuojantys kolegos jau yra palikę trasoje keliasdešimties centimetrų gylio vėžes, nesinori: tai ir technikos laužymas, ir papildomi pavojai. Į sausio mėnesį planuotą žiemos ralį Utenos apylinkėse paraiškas pateikusius ralio sprinto čempionato dalyvius galima buvo suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Todėl logiška, kad norintys startuoti kiek mažesnius biudžetus surenkantys ralio entuziastai ieško alternatyvių galimybių.

Papildoma alternatyva išmėginti jėgas prieš birželio 5-6 dienomis Kelmės apylinkėse numatytą trečiąjį 2020 metų Lietuvos automobilių ralio čempionato etapą tampa Mažeikių auto sporto klubo organizuojamos tradicinės lenktynės – gegužės 23 dieną vyks ralis „Viekšniai 2020“.
Nuo 2012 metų vykstančios lenktynės šiemet nėra įtrauktos į oficialius čempionatų kalendorius, tačiau Mažeikių ASK vadovas Vitalijus Plastininas sako, jog tradicijas norima išsaugoti, o kolegoms lenktynininkams bus suteikta papildoma galimybė išbandyti jėgas, pakovoti dėl prizų ir pasitikrinti savo sportinę formą prieš svarbiausius metų startus.
„Turime šaunią bendraminčių ir idėją palaikančių žmonių komandą, Viekšnių bendruomenė laukia tradicinio renginio, todėl nusprendėme rengti ralį, nors jis ir nėra čempionatų etapas. Strategiškai patogi vieta ir ilgamečiai ryšiai su kolegomis iš Latvijos leidžia tikėtis, kad sulauksime ne tik mūsų šalies sportininkų dėmesio, bet ir kaimynai atvažiuos pasivaržyti Viekšnių apylinkių žvyrkeliais“, - sako varžybų organizatorius.
Greitos ir sportininkų mėgiamos trasos turėtų būti pažįstamos, o pats ralio formatas – labai kompaktiškas. Iš viso ekipažams reikės įveikti 6 žvyrinius greičio ruožus, kurių bendras ilgis turėtų būti apie 50 kilometrų. Ralio trasas ruošiantis Edvinas Vašteris sako, jog didžioji dalis trasų bus pažįstamos, tačiau sportininkai vien senomis stenogramomis negalės naudotis: šiame regione galima rasti įdomių atkarpų, kurias pavyksta sujungti į ypač azartiškus greičio ruožus. „Reljefas šiame krašte – lygus, šuolių ir tramplinų beveik nebus, tačiau trasų konfigūracija turėtų patikti dalyviams. Tai bus labai gera galimybė išmėginti ir automobilio greičio, ir valdymo tikslumo, ekipažo tarpusavio supratimo niuansus“, - sako E. Vašteris.
Varžybos vyks vieną dieną, susipažinimui su trasa bus skirtas vos vienas kartas, tad kruopštumas sudarant stenogramas bus ypač svarbus. Tiesa, organizatoriai sako, jog norintys galės važiuoti pagal 2018 metų Lietuvos ralio absoliučių čempionų Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano stenogramas.
Ralyje „Viekšniai“ be tradicinių įskaitų, kurių nugalėtojus apdovanos Viekšnių parapijos klebonas kun. Stasys Toleikis bei renginio globėjas seimo narys Valius Ažuolas, bus galima varžytis ir papildomose įskaitose – dėl prizų kovos „History 2WD“ bei „History 4WD“ technika važiuojantys ekipažai.


Organizatoriai

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode